Tänään pääsin piiiitkästä aikaan Ikeaan. Tosin tällä kertaa ihan suunnitelman kanssa. Olen tallentanut Ikean sivuille itselleni ostoslistan ja suunnitellut meidän makkarin sisustuksen sinne. Tarkoitus olisi siis muuttaa olohuoneesta makuhuoneeseen ja jakaa se meidän parivuotiaan ja tulevan vauvan kanssa. Neljä muuta lasta ahdetaan yhteen huoneeseen, menttaliteetillä, että sopu sijaa antaa. Ja antaahan se, kun Äitee käskee. Onneksi olohuone on niin iso, että sen saa jaettua kauniisti kahtia (milläpä muulla, kuin Ikean Expedit hyllyllä, joka toimii tällähetkellä meidän vaatekaappina) ja puyolet olohuoneesta valjastuu leikki- ja opiskelu/työtilaksi. Ja monen vuoden jälkeen saadaan makuuhuone! Siis ihan kunnon nukkumatila, jossa ei tarvi herätä joka kerta, kun joku menee vessaan tai nukkua aamuisin pidempään (toisen noustessa) ilman että lastenohjelmat huutaa korvan juuressa.

Mä en ole mikään sisustamisen ihmelapsi. En todellakaan. Rakastan sisustamista, mutta sen suhteen mulla on yhtä paljon silmää, kuin norsulla posliininmaalauksesta. Jostains yystä mä oon kuitenkin nyt niin äärettömän ylpeä tuosta makuuhuoneen sisustussuunnitelmasta, että mun on pakko jakaa muutama kuva teidän lukijoiden kanssa :D ihan pakko,pakko,pakko,pakko! Kaikki kuvat on Ikean sivuilta ryöstettyjä :)

Ja tässä on meidän the sänky, johon tulee harmaa päiväpeite iloisen värikkäällä reunatikkauksella (Ikeasta sekin)
brimnes-sangynrunko-jossa-laatikot__0216
Käytiin Ikeassa tänään heiluttelemassa ja hitkuttamassa sänkyä ja varmistamassa, ettei pidä mitään mainittavaa meteliä (toisin kuin meidän parvi). Toki tiedän,e ttä kyseisen Brimnes sängyn kanssa on joillain ollut epäonnea. Muutama on valitellut, että natisee pelkästä hengittämisestä :D Ja kuva on tottakai Ikean sivuilta :) Koska makkari on meillä pieni ja sinen sijoittuu myös yksi Gulliver pinnasänky sekä jatkettava lastensänky (joka ei tule Ikeasta, koska en tykännyt yhdestäkään) niin sängyn koko on 140cm ja sänky on todella pienen oloinen jopa 160cm versiona! Eli suoranainen tilaihme, laatikoineen päivineen. Ja tilaihmettä me todellakin tarvitaan tähän 70m2 asuntoon :D

Vaikka huoneessa nukkuu kaksi pientä pojua kanssamme, niin heille valikoitu tämä taulu kera pienten autokorttitaulujen. Autotaulut on jo ostettu ja esillä ja kaveriksi saavat tämän isomman taulun, sillä rakastuin tähän pöllötauluun ihan täysin. Ja niin on tämäkin kuva Ikeasta :)solmyra-taulu__0117347_PE272254_S4-norma

Taulusta sainkins itten idean meidän tuleviin lamppuihin. Ja tämän koko pöllön sekoamisen laitan tyttäreni syyksi, joka on jo m uutaman vuoden ajan ollut hulluna pöllökoruihin. ilmeisesti se hulluus on sitten tarttuvaa :p gulort-varjostin__0248371_PE386936_S4-no

Ja tuossa on siis lampunvarjostin, joka tulee lasiseen "pullo" jalkaan. Mies hieman nikotteli, ei niinkään varjostimia vaan jalkoja ja veikkasi, etteivät ne kovin kauaa ehjinä pysy. JA todennäköisesti hän pääsee sanomaan, mitäs minä sanoin :) Lampunvarjostimet antoivat myös sitten hyvän (ja edullisen) potkun verhoihin. Sillä verhot ovat asia, joita mä en hallitse mitenkään päin. Kaiken kukkuraksi mun makuni on kallis. Siis oikeasti kallis. Verhot jotka miellyttääs ilmää ovat pääsääntöisesti hintaluokkaa 90€ per yksi verho! Ja voin sanoa ihan rehellisesti, että vihaan verhoja. Mulla ei ole silmää verhojen suhteen ja seuraava kuva sen varmaan todistaakinbjornloka-verhot--kpl__0152091_PE310393_, nimittäin nämä verhot roikkuvat  nyt meidän tulevassa makuuhuoneessa :D

Ja nyt mä sen olen tehnyt. Mun ei pitänyt ikinä koskaan alkaa bloggaamaan raskaudesta ja vauvoista eikä varsinkaan jakaa mun onnetonta (mutta palavaa) rakkautta sisustamiseen :D Ehkäpä me viellä joku päivä näemme sen postauksen, jossa on kaikissa iloisissa väreissä ja muodoissa, mitäpä muutakaan, kuin vauvan vaipan sisältö! Ja jos näin käy, lupaan muuttaa blogin nimeksi Sinaappikone linkoaa :D

 

PS. Ikeasta lähti mukaan siis verhot, kaksi pientä taulua kehyksineen, heppapehmo sekä kahdet pussilakanapakkaukset ja koko reissu kustansi alle 30€!